Instondo
Webshop Contact
Inloggen
Instondo
Home
Thema's
Terug naar hoofdmenu
Ontwikkel jezelf Ondersteun je collega’s Ondersteun het kind en ouders Ontwikkel de organisatie
Actueel Tijdschriften Opleidingen Congressen Boeken Over Instondo
Contact Over ons
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Instondo
  2. Tijdschriften
  1. Instondo
  2. Tijdschriften

Tijdschriften

Vakbladen voor de onderwijsprofessional

Onze tijdschriften

Tijdschrift
Tijdschrift Intern Begeleiden
TIB is in tien jaar uitgegroeid tot het grootste IB-netwerk. Een onafhankelijke en deskundige redactie maakt een vakblad vol actuele informatie toegespitst op de praktijk van de IB als KC.
Tijdschrift
Ondersteuning in het Onderwijs Magazine
OO Magazine is een onafhankelijk, praktisch en opiniërend kennismagazine, opgezet voor en door beslissers betrokken bij samenwerkingsverbanden binnen het primair onderwijs.
Tijdschrift
Tijdschrift voor Orthopedagogiek
Al meer dan 60 jaar functioneert dit tijdschrift als brug tussen de theorie en praktijk in het domein van de orthopedagogiek, onderwijs, gehandicaptenzorg en jeugdzorg. Een domein dat volop in beweging is en...
Tijdschrift
Onze Jeugd.NU
De wereld van onderwijs, gemeenten en jeugdhulp staat niet stil. Dat weet u allang! Maar ziet u door de bomen het bos nog wel? Om u een handje te helpen hebben wij Onze Jeugd.NU ontwikkeld. In dit blad vindt...
Tijdschrift
TH&MA Hoger Onderwijs
Al meer dan vijfentwintig jaar geleden is TH&MA opgezet om managers, bestuurders en leidinggevenden aan universiteiten en hogescholen in zowel Vlaanderen als Nederland te informeren over de laatste trends in...

Nieuw in onze tijdschriften

tib 2023 / nr 2
“Begin met liefdevol een arm om het kind te leggen”

Als erkend expert op het gebied van neuropsychologie kan Erik Scherder moeiteloos het effect van armoede op de ontwikkeling en werking van de hersenen in beeld brengen. Dat effect valt volgens veel wetenschappelijk onderzoek niet te onderschatten, integendeel. “Ik zie kansen in het onderwijs, wan...

Walter van de Calseyde
14 maart 2023
oom 2023 / nr 2
Corona voorbij ≠ afstandsonderwijs voorbij

Afstandsonderwijs was tijdens de scholensluitingen vanwege corona de manier om leerlingen onderwijs te geven. Nu de pandemie voorbij is, lijkt ook het afstandsonderwijs voorbij. Maar onderwijs op afstand blijft om verschillende redenen nodig. Ook nu nog zijn er leerlingen die kortstondig of langd...

Marieke Boon-Mens
11 april 2023
tvo 2023 / nr 2
Wat maken jongeren online eigenlijk mee?
Interview met Helen Vossen

Over de invloed van sociale media doen veel verhalen de ronde. Hoe het zit het nu echt? Helen Vossen, interdisciplinair onderzoeker bij de Universiteit Utrecht, komt met een ontnuchterende boodschap: de effecten verschillen sterk per kind. Ze raadt jeugdhulpverleners aan om in aanloop naar een di...

Winnifred Jelier
4 april 2023
onzejeugd 2022 / nr 10
Werken aan aanwezigheid
Niet meer werk, maar anders werken

Het ministerie van OCW zet een duidelijke toon met het Wetsvoorstel terugdringen verzuim: werken aan aanwezigheid op school wordt de centrale focus. We spreken met Irma de Wit en Marije Brouwer- Borghuis, die allebei als aanjager gelden voor deze verandering.

Mark Weghorst
13 oktober 2022
oom 2023 / nr 1
Positieve attitude van schoolleiders
Voorwaarde voor inclusief onderwijs

Schoolleiders nemen een centrale positie in bij implementatie en beïnvloeding van inclusief beleid. Ook dragen zij zorg voor een inclusieve visie, bieden randvoorwaarden aan het team om inclusie mogelijk te maken en spreken verwachtingen uit naar het team. Zo ontstaat commitment voor het realiser...

Debbie Mol, Morris Oosterling
7 februari 2023
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2023 Uitgeverij Instondo