Instondo
Webshop Contact
Inloggen
Instondo
Home
Thema's
Terug naar hoofdmenu
Ontwikkel jezelf Ondersteun je collega’s Ondersteun het kind en ouders Ontwikkel de organisatie
Actueel Tijdschriften Opleidingen Congressen Boeken Over Instondo
Contact Over ons
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Instondo
  2. Congressen
  3. Peter van Dijk (Zwolle, Rotterdam, Utrecht)

Peter van Dijk (Zwolle, Rotterdam, Utrecht)

Rekenen op de goede weg, naar 1S?

Peter van Dijk (Zwolle, Rotterdam, Utrecht)

“De meeste bo-leerlingen beheersten minstens het fundamentele niveau (1F) voor lezen, taalverzorging en rekenen. Ongeveer 75% van de leerlingen gaat na het basisonderwijs naar vmbo-t, havo of vwo. Voor een goede aansluiting op deze onderwijssoorten is het van belang dat deze leerlingen ook het streefniveau beheersen. Van de bo-leerlingen behaalde bijna driekwart ook het streefniveau (2F) voor lezen, maar voor taalverzorging en rekenen lagen deze percentages lager. Zeker bij rekenen moeten meer leerlingen dit streefniveau kunnen behalen.” (Uit: Hoofdlijnen - De Staat van het Onderwijs 2023 - Het stelsel). Tijdens deze bijeenkomst kijkt Peter C. van Dijk samen met ons welke valkuilen en mogelijkheden er binnen ons rekenonderwijs zijn om meer leerlingen te begeleiden naar 1S.

Peter C. van Dijk werkt als zelfstandig opleider en orthopedagoog (www.kindimpuls.nl Amsterdam). Hij verzorgt tegenwoordig trainingen/opleidingen (o.a. rekencoördinator/-specialist, IB) en begeleidt scholen en besturen met name gericht op het rekenonderwijs, keuze en implementatie van alle nieuwe methodes (WIG-5/ PP-4/ G&R-j/ AT-Q/ SEMSOM/ Snappet/ Met Sprongen Vooruit) en rekenverbetertrajecten. Daarnaast werkt hij als onafhankelijk deskundige voor een Samenwerkingsverband. Voordat hij dit deed is hij begonnen als leerkracht in het basisonderwijs en verschillende vormen van Speciaal (basis)Onderwijs. Na zijn studie orthopedagogiek is hij werkzaam geweest aan de PABO, de Opleidingen Speciaal Onderwijs en Schoolbegeleidingsdienst. Zijn stijl van werken is uitgaan van de kracht en mogelijkheden van kinderen en de medewerkers. Tijdens zijn werk integreert hij zijn ervaring en kennis, waardoor er een voortdurende wisselwerking ontstaat tussen praktijk en theorie. Steeds staat de vraag centraal: “Wat heeft het kind eraan?”

Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo